Chiefs released Hunt

My mouth just dropped

1 Like

Holy shittttt

im happy since im playing agasint him this week but i feel for anyone who had him and didnt get hunt.

Luckily for my fantasy purposes, Ware is snugly on the last place roster, no more KC RB to worry about

Haha a bottom 3 player who can’t make playoffs snagged him 6 hours ago 10 mins before me. I don’t have hunt but I dropped him a week ago… so annoyed

“Earlier this year, we were made aware of an incident involving running back Kareem Hunt. At that time, the National Football League and law enforcement initiated investigations into the issue. As part of our internal discussions with Kareem, several members of our management team spoke directly to him. Kareem was not truthful in those discussions. The video released today confirms that fact. We are releasing Kareem immediately.”

Smh… just gotta be honest. I’m not sure the video was a releasable offense but lying to the team 100% is. Bye bye mr. Hunt.

1 Like

The issue on why the video didn’t get released sooner appeared to be that the league could not obtain the video because they hotel said it was policy only to release to police in cases of criminal investigation and the cops had said they weren’t pressing charges.

What an idiot… especially his actions and lying about the issue to the team in August. As a Chiefs fan, I’m glad they went through with the release though it sucks to loose such a talent.

As a fantasy football participant, it’s been a rough week… losing both Gordon for a few weeks and then Hunt? Glad I have Ekeler and Ware, but still… woof. HANDCUFF!

Think Oakland will take him? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Yep… @Forty9Giants. If that’s truly what happened (him lying about it way back when first questioned…then yep)

Your team will do all they can to stand by you if you’re just honest with them. BUT…according to the reports…he told a COMPLETELY DIFFERENT STORY THAN WHAT THE VIDEO SHOWS!!!

Video’s and pictures don’t lie!!!

I honestly think someone has to take him and put him on the exempt list and deal with the media fire storm.

If they let him pass waivers and then teams wait until next year he will be able to negotiate a new deal wouldn’t he? Right now he’s a lot cheaper than guys like Bell, etc.

Mixon had a video punching a women. He got drafted.

He will im sure have a job next year.

It doesn’t seem to be as bad if it happens before the draft. The lying to the team seems to be the main reason for the release.

yea don’t get me wrong some teams will hard pass on him just for that. He will have a bad job reference :slight_smile:

As I mentioned in another post here…Hunt is too young and too talented for SOMEBODY not to already be checking out their budget and making plans to snatch him up!!!

He’s a smart player…and I for one have faith in him realizing that you have to decide if your career is important enough to decide to side-step the “dumb stuff”.

I think he’s gonna be fine. Prob not this year…BUT…next year…LOOK OUT FOR WHOEVER GETS HIM!!! :rofl:

There’s always a handful of teams that will weight the talent or value associated with it against the bad press.

He is leaning towards knucklehead with me. There was another incident over the summer where he had a run in with a guy in a casino or something wasn’t there? You think he would have learned his lesson and just how lucky he was after the first incident in February.

Yeah…there was an incident where he punched a man in the face. Don’t remember the details and can’t seem to find the article right off hand. Just thinking that maybe this will be one to wake him up!!! This is TWO…THREE STRIKES AND YOU’RE OUT!!!

Just hoping like hell this little guy realizes the potential he has ahead of him and how quick this SHIT can ruin you!!! :unamused:

Think about how that woman feels… the Chiefs didn’t do anything about what happened to her back then, but once they find out he wasn’t honest with the team, then they take action?

That’s unfair to her.